Epistemologija in soustvarjanje dialoške prakse podpore in pomoči

Dodatni letnik


Stopnja: 2
Letnik: 1
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Lea Šugman Bohinc
3003000651255


Cilji:

Študent_ka osvoji koncept epistemologije podpore in pomoči in se seznani z osnovami sinergetike – znanosti o kompleksnosti, tako da si ustvari postmoderni konceptualni okvir razumevanja in znanja. Pridobi in izpopolni kompetence soustvarjanja uspešne dialoške prakse podpore in pomoči v delovnem odnosu – tudi z uporabo izrazno ustvarjalnih sredstev.


Vsebina predmeta:

Epistemologija socialnega dela: opredelitev paradigmatskih premikov v sistemskih pristopih pomoči v 20. st. in posledic za prakso. Znanosti o kompleksnosti v socialnem delu. Dejavniki uspešne psihosocialne podpore in pomoči. Soustvarjanje konteksta za uspešno dialoško prakso socialnega dela.


Temeljna literatura:

Šugman Bohinc, L. (2013). Sinergetika učenja in pomoči v šoli. V Kodele, T., & Mešl, N. (ur.). Otrokov glas v procesu učenja in pomoči. Priročnik za vrtce, šole in starše (str. 98-135). Ljubljana: ZRSŠ.

Šugman Bohinc, L. (1997). Epistemologija socialnega dela. Socialno delo, 36(4), 289-308.

Šugman Bohinc, L.  (2010). Od objektivizma h konstruktivizmu in socialnemu konstrukcionizmu v sistemski psihoterapiji. Kairos. Slovenska revija za psihoterapijo, 4(1-2), 51-65.

Šugman Bohinc, L., Rapoša Tajnšek, P., Škerjanc, J. (2007). Življenjski svet uporabnika. Raziskovanje, ocenjevanje in načrtovanje uporabe virov za doseganje želenih razpletov (str. 49-69). Zbirka Katalog socialnega dela. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.

 

Priporočena literatura/Recommended readings:

Liebmann, M. (2004). Art therapy for groups: a handbook of themes, games and exercises (poglavja po izbiri študentke(chapters of student's choice). New York: Routledge.

Kustec, K. (2017). Uporaba izrazno-ustvarjalnih medijev v socialnem delu in sorodnih poklicih pomoči. Socialno delo, 56(2), 81-98.

Toseland, R. W., & Rivas, R. F. (2014). An intruducton to group work practice (7th ed.). London, New York: Pearson.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v program.


Metode ocenjevanja:

Ocena opravljenih vaj 40%

Pisni izpit 60%

 


Delež v %:Ocena opravljenih vaj 40% Pisni izpit 60%